Yai Nui Beach 4/3

Idag är jag lite piggare, somnade ju vid 9 igår och sov tills halv 9 imorse, så nästan 12 timmars sömn. Gott!

Igår gick vi upp vid halv 9, åt frukost, som för övrigt består av en stor frukostbuffé med allt ifrån rostade mackor, flingor, frukt till stekt potatis, ägg och ris. Hemma har jag lite svårt för att äta frukost men här är det inga problem alls. Här finns ju SÅ mycket gott så man vet inte vad man ska välja. haha. Tim däremot håller sig till sina rostade mackor med nån äcklig korv (?) på. I alla fall, för detta kalaset betalar vi 25 kr/person. Helt okej för en sånn brakfrukost, man är ju mätt flera timmar frammåt. Har tagit med kameran ner varje dag för att ta kort på det, men hinner alltid äta upp innan jag kommer på att jag skulle fota. haha.

När vi ätit klart tog vi en taxi, (vi ville ha en tuk-tuk men fick av nån anledning åka i en minibuss istället) till en liten strand som heter Yai Nui Beach och ligger en bra bit ifrån Karon.

Första intrycket när vi kom dit var ååh vilken mysig liten strand. När vi kom ner på stranden till solstolarna blev vi dock väldigt besvikna. Stranden var full med skräp och vattnet lika så, allt var skitigt, smutsigt och äckligt och allt var långt ifrån det vi hört om denna "underbara" strand. Men vi bestämmde oss ändå för att bada, i sällskap med skräp och miljontals minibrännmaneter. Tim snorklade lite, han såg massor med fiskar och tyckte allt var jättehäftigt. Eftersom det var hans första snorkelupplevelse stod han ut lite längre men jag gick upp nästan direkt.

Tim fick ett jättemärke efter en brännmanet

(klicka på bilden för att se den större)

Efter att ha spenderat nån timme med att ligga i skuggan och läsa bestämde vi oss för att göra ett nytt försök med badandet och vi blev helt förvånade. Längs strandkanten låg klibbiga högar med dom små brännmaneterna tillsammans med massa skräp och vattnet var nu helt underbart fint

UNDERBART!!

(klicka på bilderna för att se dom större)

Vi snorklade massa och såg hur många fina fiskar som helst. Att simma bland massor utav färgglada fiskar och stjöstärnor är verkligen en upplevelse. SÅ FINT! Tog lite bilder med kameran men eftersom det var ganska monligt blev dom ganska mörka och ger inte rätt för hur fantastiskt det verkligen är.

I alla fall, när vi låg där på våra solstolar och solade blev det helt plötsligt ett himla ståhej, folk började springa runt och städa, och kratta och be folk flytta sig hit och dit. Vi hade tydligen hamnat mitt i en filminspelning av nått slag. När vi sen vände på huvudet ser vi en ELEFANT! helt galet!! 1,5 framför oss klampade en livslevande elefant förbi... Den va så söt och det kändes som om den tittade på mig hela tiden :) naaaw.

Efter 6 timmar på Yai Nui Beach kom vår taxi tillbaka och hämtade oss. Vi dushade och gjorde oss i ordning fort för att ta en ny taxi upp till efterlängtade Kamala Beach (Där jag var förra året) för att gå på marknad och äta världens godast thaimat. Trodde vi.

Det är sjukt vad mycket som kan förändras på ett år. Det var ingen marknad, och favoritrestaurangen fanns inte längre kvar. Förutom det hade den lilla byn blivit mycket större med många fler hotell, och en strandpromenad med massor utav stånd. Dessutom hade allting rustats upp och det lilla enkla matstället nere vid stranden där vi brukade äta lunch glänste nu av nytt trä och nya möbler... Allting var en stor besvikelse och vi åkte hem igen efter en halvtimme. Denna gången lyckades vi dock få tag på en tuk-tuk, och Tim var nöjd med sitt debut åk.

Det lilla strand-matstället      Älskade H2o var numera "Tuk-Tuk Restaurant"

Tillbaka i Karon gick vi och åt... Idag blev vitlöks-kyckling med ris. Tim har lärt sig att jag alltid beställer in god mat så numera tar han alltid samma som mig för att inte bli besviken. Och även idag var han nöjd med maten. Det var riktigt gott!

Som sagt var vi sjukt trötta, så efter en runda skitgubbe somnade vi båda gott.

Postat av: Linus

fan va tråkigt att inte h2o fanns kvar :O måste varit ritkigt tråkigt haha kvällen förstörd sen eller haha ?=) kanske fflyttat resturangen till ngn större stad för så mycket pengar dom känade på oss så haha :D

allting annat ser ju skönt ut vill åxå dit :( här är kallt:) pussän<3

2010-03-05 @ 15:48:29
Postat av: Jossan

Aaah, ni ser ut att ha det underbart :) Jobbigt att solen ar sa stark dock! ag hur Tim blivit en liten krafta, hohooooo. <3

2010-03-11 @ 04:16:06
URL: http://josefinabrahamsson.blogg.se/
Postat av: Isabell

Vart i Karon ar du? jag ar har pa Phuket Island View nu.... Skulle vara kul att veta!

2010-03-12 @ 05:30:01
URL: http://bellasdiary.blogg.se/

Fotograf i Halmstad - Bröllopsfotograf i Halmstad - Barnfotograf i Halmstad - Nyfödd-bilder halmstad - nyfödd-fotograf Halmstad - bebisfotograf Halmstad - Fotograf nyfödd Halmstad - Fotograf Halmstad gravid - Gravidbilder fotograf Halmstad - Graviditesbilder Halmstad fotograf - Familjefoton Halmstad - Familjebilder Halmstad - Familjefotograf i Halmstad - Djurfotograf i Halmstad - Fotograf Halmstad - Fotograf bröllop Halmstad - Bröllopsfotograf Halmstad - Fotograf i Laholm - Bröllopsfotograf i Laholm - Barnfotograf i Laholm - Nyfödd-bilder Laholm - nyfödd-fotograf Laholm - bebisfotograf Laholm - Fotograf nyfödd Laholm - Fotograf Laholm gravid - Gravidbilder fotograf Laholm - Graviditesbilder Laholm fotograf - Familjefoton Laholm - Familjebilder Laholm - Familjefotograf i Laholm - Djurfotograf i Laholm - Fotograf Laholm - Fotograf bröllop Laholm - Bröllopsfotograf Laholm Fotograf i Malmö - Bröllopsfotograf i Malmö - Barnfotograf i Malmö - Nyfödd-bilder Malmö - nyfödd-fotograf Malmö - bebisfotograf Malmö - Fotograf nyfödd Malmö - Fotograf Malmö gravid - Gravidbilder fotograf Malmö - Graviditesbilder Malmö fotograf - Familjefoton Malmö - Familjebilder Malmö - Familjefotograf i Malmö - Djurfotograf i Malmö - Fotograf Malmö - Fotograf bröllop Malmö - Bröllopsfotograf Malmö