Information fotografering

 
Jag brukar utgå från att till varje fotografering behöver man ca en timme. Ibland behövs mer, och ibland blir man färdiga tidigare. Det är inte tiden som är det viktigaste när ni väljer paket, utan utgå från bildantalet om ni har svårt att bestämma er. Det går alltid bra att köpa till fler bilder, både förstoringar och digitala bilder efter fotograferingen om man skulle vilja det. Det går även bra att ”uppgradera” till ett paket med fler antal bilder.

Efter fotograferingen kommer jag att ladda upp alla bilder jag tagit (kan bli en hel del...) på en privat sida på internet. Jag kommer sedan att skicka en länk till er där ni kan gå in själva och titta igenom alla bilderna hemma i lugn och ro, och själva välja och vraka vilka ni vill ha.

När jag fått era val kommer bilderna att bearbetas. Jag justerar ljus, färg och kontrast. Jag plockar även bort saker som kanske stör i bilden, t.ex. skyltar, grenar, reflexskärmen m.m.
Jag brukar aldrig, eller väldigt sällan retuchera människorna på bilden om det inte finns speciella önskemål om det. (T.ex. plocka bort en finne i pannan på bröllopsbilderna) Jag tycker bilderna ska vara naturliga och inte några tillgjorda ”modell”-bilder.

Ca 2-4 veckor från det att jag fått ert val kommer bilderna att leverars hem till er. Antingen på cd-skiva om ni valt det, eller som förstoringar.

Digitala bilder får användas fritt för framkallning hur stort och hur mycket man vill. Det är även tillåtet att använda bilderna på internet, t.ex. facebook, blogg, bröllopshemsida etc. Vid publicering ska alltid Fotograf: Linn Hansson – www.lh-foto.se anges under bilden.

Ni väljer själva om ni vill fotograferas inomhus, utomhus eller i studio. Jag jobbar alltid med naturligt ljus och använder aldrig blixt. (Undantag studio-fotografering)
Under våren, sommaren och hösten föredrar jag utomhus då jag tycker bilderna blir mer levande och personliga, men om man hellre vill fotograferas i studio går det självklart bra det också.
Jag kan erbjuda fotografering i min studio i Knäred. (ca 4 mil från Halmstad, 2 mil från Laholm)

Småbarn (Upp till 6 mån) och nyfödda fotograferar jag helst inomhus, hemma hos er i naturligt fönsterljus. Där känner barnet sig tryckt och lugnt.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?


RSS 2.0


Fotograf i Halmstad - Bröllopsfotograf i Halmstad - Barnfotograf i Halmstad - Nyfödd-bilder halmstad - nyfödd-fotograf Halmstad - bebisfotograf Halmstad - Fotograf nyfödd Halmstad - Fotograf Halmstad gravid - Gravidbilder fotograf Halmstad - Graviditesbilder Halmstad fotograf - Familjefoton Halmstad - Familjebilder Halmstad - Familjefotograf i Halmstad - Djurfotograf i Halmstad - Fotograf Halmstad - Fotograf bröllop Halmstad - Bröllopsfotograf Halmstad - Fotograf i Laholm - Bröllopsfotograf i Laholm - Barnfotograf i Laholm - Nyfödd-bilder Laholm - nyfödd-fotograf Laholm - bebisfotograf Laholm - Fotograf nyfödd Laholm - Fotograf Laholm gravid - Gravidbilder fotograf Laholm - Graviditesbilder Laholm fotograf - Familjefoton Laholm - Familjebilder Laholm - Familjefotograf i Laholm - Djurfotograf i Laholm - Fotograf Laholm - Fotograf bröllop Laholm - Bröllopsfotograf Laholm Fotograf i Malmö - Bröllopsfotograf i Malmö - Barnfotograf i Malmö - Nyfödd-bilder Malmö - nyfödd-fotograf Malmö - bebisfotograf Malmö - Fotograf nyfödd Malmö - Fotograf Malmö gravid - Gravidbilder fotograf Malmö - Graviditesbilder Malmö fotograf - Familjefoton Malmö - Familjebilder Malmö - Familjefotograf i Malmö - Djurfotograf i Malmö - Fotograf Malmö - Fotograf bröllop Malmö - Bröllopsfotograf Malmö