Koh Samui - Chaweng beach 16 mars 2010

Idag har det väl inte hänt sådär speciellt mycket... Dagen spenderades såklart på stranden nedanför hotellet, brevid ett par svenska pensionärer som glatt pratade på och matade oss med frukter av alla dess slag. Jag måste säga att mango var en höjdare, papaya däremot var inget att hänga i granen direkt.

Igår köpte vi oss en gummiboll men vi va inte så duktiga på att handskas med den så idag kände vi att det var dags för nått nytt att roa oss med, och köpte två "ping-pong" rack eller vad det heter. Efter att ha spelat i typ en kvart går Tims rack av på mitten. haha. Jaha,  det var de roliga, 50 spänn åt helvete. När försäljaren kom tillbaka försökte vi få han att ge oss nya rack men då svara han nått om att "Nej, dessa racken kan ni inte få, dom är helt nya. Imorgon kan jag ge er några andra rack". Okeeeeej.

När vi precis höll på att packa ihop för att gå upp till hotellet kom en annan strandleksaks-försäljare och skrattade åt vårt söndriga rack och frågade om vi ville köpa nya av honom för 25 kr. Det ville vi inte, men sa att han kunde ta det hela av våra rack istället och han blev skitglad och frågade om han verkligen fick det. "It's your lucky day" svarade Tim och thailändaren blev ännu gladare och tackade om och om igen. Haha herregud!

Ikväll har vi gått en sväng på stan som vanligt. Försökte fota lite mer "fotografiska bilder" till den kommande tävlingen som har temat "people around the world" men det gick väl inte så jättebra. Så länge det inte finns nått märke om att fotografering är förbjudet får man fota vad/vem man vill och var man vill. Dock är jag inte alls bekväm med detta och tycker det är jättesvårt att bara gå fram till nån tiggare, försäljare eller nån annan och bara börja fotografera denne. Jag skänkte några mynt till en gammal kvinna som satt och tigde och sen frågade jag om jag fick ta en bild. Efteråt kände jag mig så dum. Där sitter hon på gatan och tigger för att överleva och jag springer runt och förevigar detta med en 7000 krs kamera. Nej, inte okej.
Eftersom mitt photoshop pa denna datorn inte funkar far ni se lite av dom bilderna nar jag ar hemma igen!

Middagen idag åt vi på Burger King. Lagom trötta på thai-mat just nu faktiskt så det var gott!



Sen nu har vi precis packat färdigt. Imorgon åker vi över till grann-ön Koh Phangan där vi ska spendera våra sista sola & bada-dagar innan vi flyger till Bangkok.

Om en vecka kommer vi hem. Det är snart. För snart! Men det ska bli lite skönt.

Hejsvejs!




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?


RSS 2.0


Fotograf i Halmstad - Bröllopsfotograf i Halmstad - Barnfotograf i Halmstad - Nyfödd-bilder halmstad - nyfödd-fotograf Halmstad - bebisfotograf Halmstad - Fotograf nyfödd Halmstad - Fotograf Halmstad gravid - Gravidbilder fotograf Halmstad - Graviditesbilder Halmstad fotograf - Familjefoton Halmstad - Familjebilder Halmstad - Familjefotograf i Halmstad - Djurfotograf i Halmstad - Fotograf Halmstad - Fotograf bröllop Halmstad - Bröllopsfotograf Halmstad - Fotograf i Laholm - Bröllopsfotograf i Laholm - Barnfotograf i Laholm - Nyfödd-bilder Laholm - nyfödd-fotograf Laholm - bebisfotograf Laholm - Fotograf nyfödd Laholm - Fotograf Laholm gravid - Gravidbilder fotograf Laholm - Graviditesbilder Laholm fotograf - Familjefoton Laholm - Familjebilder Laholm - Familjefotograf i Laholm - Djurfotograf i Laholm - Fotograf Laholm - Fotograf bröllop Laholm - Bröllopsfotograf Laholm Fotograf i Malmö - Bröllopsfotograf i Malmö - Barnfotograf i Malmö - Nyfödd-bilder Malmö - nyfödd-fotograf Malmö - bebisfotograf Malmö - Fotograf nyfödd Malmö - Fotograf Malmö gravid - Gravidbilder fotograf Malmö - Graviditesbilder Malmö fotograf - Familjefoton Malmö - Familjebilder Malmö - Familjefotograf i Malmö - Djurfotograf i Malmö - Fotograf Malmö - Fotograf bröllop Malmö - Bröllopsfotograf Malmö