Bangkok dag 2 - 21 mars 2010

Imorse gick vi upp vid 9, packade ihop att tvätt och begav oss ut för att leta efter nånstans att lämna in kläderna. Efter ett bra tag hittar vi äntligen ett ställe och fast dom tar betalt per plagg istället för kg lämnar vi in våra kläder där för en DYR tvättning. Men men.

Efter det letar vi efter någonstans att äta frukost. Vi bor verkligen inte i en turistdel av staden så här finns typ bara massa thai-restauranger som bara serverar varm mat till frukost vilket vi inte va så sugna på. Vi bestämmer oss för att gå tillbaka till hotellet för att se vad dom har att erbjuda. Men precis brevid ser vi en liten restaurang och där serverar dom rostade mackor och ägg m.m. Perfekt!

Efter frukosten är det dags för sista dagen med sol och bad. Efter 4 timmar ensamma uppe på taket går vi in igen för att göra oss iordning för en kväll på MBK. Vi är lite väl sega och kommer dit typ vid halv 6-6, och det visar sig att det stänger kl 9. PANIK! Alltså detta varuhus är gigantiskt stort, 7 våningar fyllda med kläder, skor, elektronik, smink, leksaker, ja, allt man kan tänka sig. Ett himmelrike för shoppinggalningar helt enkelt.

 

Haha, lite smårolig bildserie

 

Tim har vita kallingar ;) hohoh


Vi shoppar så gott vi kan och får i alla fall med oss lite saker hem. När jag sen inser att klockan är 9 och att detta var vår sista chans att handla här i Bangkok blir jag lite småttsur på mig själv. Jag har sett så mycket saker som jag tänkt köpa men har inte gjort det, och ja, nu står jag här med massa skit bara. Haha.

När vi kommer ut erbjuder sig en taxi att köra oss tillbaka för 400 bath, vi skrattade åt honom, för vi betalade bara 70 när vi åkte dit.

Vi får tag på en taxi som kör oss för 200 bath, och vafan tänker vi som bara ville hem och hoppar in ändå. Men när han ska köra runt byggnanden och vända hamnar vi i nån sorts taxiförmedling och får inte köra vidare. Så vi får hoppa ur taxin igen och ställa oss i världens längsta kö för att få tag på en ny taxi. Dock med taxi-meter istället så det blev i alla fall betydligt billigare än 200 bath.

Tillbaka på hotellet lägger vi upp allt vi köpt på sängen och jag tjurar ännu lite till när jag ser vad jag har köpt. Blö.  Tillsist lyckas jag få min vilja igenom och ännu lite shopping väntar oss imorgon innan  vi åker hem.

Resultatet av 2 dagars shopping...



Postat av: Jossan

Hahahaha, fan va nice me sa mycket shopping :D <3

2010-03-31 @ 02:39:09
URL: http://josefinabrahamsson.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?


RSS 2.0


Fotograf i Halmstad - Bröllopsfotograf i Halmstad - Barnfotograf i Halmstad - Nyfödd-bilder halmstad - nyfödd-fotograf Halmstad - bebisfotograf Halmstad - Fotograf nyfödd Halmstad - Fotograf Halmstad gravid - Gravidbilder fotograf Halmstad - Graviditesbilder Halmstad fotograf - Familjefoton Halmstad - Familjebilder Halmstad - Familjefotograf i Halmstad - Djurfotograf i Halmstad - Fotograf Halmstad - Fotograf bröllop Halmstad - Bröllopsfotograf Halmstad - Fotograf i Laholm - Bröllopsfotograf i Laholm - Barnfotograf i Laholm - Nyfödd-bilder Laholm - nyfödd-fotograf Laholm - bebisfotograf Laholm - Fotograf nyfödd Laholm - Fotograf Laholm gravid - Gravidbilder fotograf Laholm - Graviditesbilder Laholm fotograf - Familjefoton Laholm - Familjebilder Laholm - Familjefotograf i Laholm - Djurfotograf i Laholm - Fotograf Laholm - Fotograf bröllop Laholm - Bröllopsfotograf Laholm Fotograf i Malmö - Bröllopsfotograf i Malmö - Barnfotograf i Malmö - Nyfödd-bilder Malmö - nyfödd-fotograf Malmö - bebisfotograf Malmö - Fotograf nyfödd Malmö - Fotograf Malmö gravid - Gravidbilder fotograf Malmö - Graviditesbilder Malmö fotograf - Familjefoton Malmö - Familjebilder Malmö - Familjefotograf i Malmö - Djurfotograf i Malmö - Fotograf Malmö - Fotograf bröllop Malmö - Bröllopsfotograf Malmö