5/3 Karon Beach

Idag hade vi egentligen åka ut till antingen freedom beach eller coral island men eftersom vi är lite småbrända bestämde vi oss istället för att bara stanna nere på vår strand.

Så efter den goda frukosten traskade vi iväg dom kankse 100 meterna ner till stranden.
Idag har det verkligen varit sjuk varmt! Låg i skuggan nästan hela dagen men vi var ändå tvugna att gå och bada hela tiden för att svalka oss. Jag badade med t-shirt för att inte bränna mig mer, vilket Tim nog också skulle ha gjort för nu är hela hans rygg bränd. Vi smörjer oss, till och med med solskyddsfaktor 50 men det hjälper inte.
SOLEN ÄR STARK!



Till lunch idag åt vi grillade majs igen. Det är så gott och perfekt som en liten lätt matbit. Här är massor utav folk som säljer det, förra året i Kamala var där EN människa EN dag, som vi aldrig mer såg till. haha.
Här kan vi köpa majs flera gånger om dagen om vi känner för det.

Resten av dagen på stranden spenderade vi med att chilla i skuggan, spela kort och läsa. Jag läste ut min första bok och nu har jag bara 2 kvar och dom är bara hälften så tjocka. Snart har jag inget kvar att läsa. buhu.

Efter 5 timmar på stranden gick vi hem och duschade och vilade lite... Väntade på att en som heter Malin (en jobbarkompis) skulle höra av sig om vi skulle åka och träffa dom eller inte.. Men hon hörde aldrig av sig så vi gick ner på stan här och åt middag.

Jag tror vi hamnade på en indisk restaurang... Vi åt i alla fall naanbröd till förrätt, och till huvudrätt blev det stekt ris, kyckling med curry och kokosmjölk för mig, och Tim vågade sig på att beställa själv. Han åt nån ris/kyckling/grönsaks röra med nötter i. Alltihopa var jättegott!



Efter vi ätit gick vi och bokade båten till Phi Phi öarna, dit vi åker på söndag morgon. 75 spänn var och då ingår taxi från hotellet till hamnen, billigt! Hade i alla fall räknat med typ 400. Gött!

Sen gick vi för 100ade gången och kollade igenom alla stånd med grejer. Där är ett stånd som säljer skor och jag har hittat minst 10 par som jag gillar, så varje dag måste jag bara gå och titta till dom lite. Titta, men inte köpa!
Men jag kan ju säga att det kliar i fingrarna. haha.

Tim köpte dock ett par shorts. Han sade sig behöva ett par sånna, så okejdå. Han var grymm på att pruta, här var det hårda ord och inga visor och han lyckades hur enkelt som helst pruta ner shortsen till halva priset.
Så för typ 87 svenska kr blev han ett par snygga billabong shorts rikare.

Vi gick även och lämnade in lite tvätt idag, 10 kr/kg kostar det att få ens kläder tvättade och strukna. Billigt!

När vi kom tillbaka till hotellet hade Malin svarat att vi skulle komma till Patong till Färjan-Håkans bar. Jag var fett sugen på att åka dit men Tim ville bara stanna hemma och sova, och så fick det bli... Tråkigt!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?


RSS 2.0


Fotograf i Halmstad - Bröllopsfotograf i Halmstad - Barnfotograf i Halmstad - Nyfödd-bilder halmstad - nyfödd-fotograf Halmstad - bebisfotograf Halmstad - Fotograf nyfödd Halmstad - Fotograf Halmstad gravid - Gravidbilder fotograf Halmstad - Graviditesbilder Halmstad fotograf - Familjefoton Halmstad - Familjebilder Halmstad - Familjefotograf i Halmstad - Djurfotograf i Halmstad - Fotograf Halmstad - Fotograf bröllop Halmstad - Bröllopsfotograf Halmstad - Fotograf i Laholm - Bröllopsfotograf i Laholm - Barnfotograf i Laholm - Nyfödd-bilder Laholm - nyfödd-fotograf Laholm - bebisfotograf Laholm - Fotograf nyfödd Laholm - Fotograf Laholm gravid - Gravidbilder fotograf Laholm - Graviditesbilder Laholm fotograf - Familjefoton Laholm - Familjebilder Laholm - Familjefotograf i Laholm - Djurfotograf i Laholm - Fotograf Laholm - Fotograf bröllop Laholm - Bröllopsfotograf Laholm Fotograf i Malmö - Bröllopsfotograf i Malmö - Barnfotograf i Malmö - Nyfödd-bilder Malmö - nyfödd-fotograf Malmö - bebisfotograf Malmö - Fotograf nyfödd Malmö - Fotograf Malmö gravid - Gravidbilder fotograf Malmö - Graviditesbilder Malmö fotograf - Familjefoton Malmö - Familjebilder Malmö - Familjefotograf i Malmö - Djurfotograf i Malmö - Fotograf Malmö - Fotograf bröllop Malmö - Bröllopsfotograf Malmö