Sist ut

Ikväll var det tillsist min tur att trolla fram en brakmiddag. Efter att ha ändrat mig fram och tillbaka hur många gånger som helst under dagen om vad jag skulle göra, lyckades jag tillsist bestämma mig efter lite råd från min kära mormor...

Det var svårare än jag trodde att laga tre-rätters. Man måste ju ha koll på en miljon saker samtidigt.
Men det gick i alla fall hyffsat, tack vare hjälp från lillebror som stod vid min sida hela kvällen.

Min fina välskomstdrink...


Till förrätt bjöd jag (& Linus) på köttfärsfylld paprika och vitlöksbröd


Till huvudrätt gjorde vi chilimarinerad kycklingfilé med honungsglasyr, till det serverade vi ris med två olika såser. Jag gjorde egen jordnötsås (som faktiskt blev ganska lyckad) och sen köpe-currysås.


Chokladmonster som man är var nån chokladig efterrätt givet. Rörde ihop en chokladmousse för första gången. Toppade den med lite friska bär och grädde. Hur enkelt som helst ju! Dock blev den lite för "stark" och det var bara jag som gillade den. Men sen är dom andra inte heller några chokladmonster...


Sen röstade vi, gav poäng mellan 1-10 på förrätten, huvudrätten och efterätten för sig som vi sen la ihop.

Vinnaren vann den här braksumman pengar! hoho
VEM TROR NI TOG HEM VINSTEN?




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?


RSS 2.0


Fotograf i Halmstad - Bröllopsfotograf i Halmstad - Barnfotograf i Halmstad - Nyfödd-bilder halmstad - nyfödd-fotograf Halmstad - bebisfotograf Halmstad - Fotograf nyfödd Halmstad - Fotograf Halmstad gravid - Gravidbilder fotograf Halmstad - Graviditesbilder Halmstad fotograf - Familjefoton Halmstad - Familjebilder Halmstad - Familjefotograf i Halmstad - Djurfotograf i Halmstad - Fotograf Halmstad - Fotograf bröllop Halmstad - Bröllopsfotograf Halmstad - Fotograf i Laholm - Bröllopsfotograf i Laholm - Barnfotograf i Laholm - Nyfödd-bilder Laholm - nyfödd-fotograf Laholm - bebisfotograf Laholm - Fotograf nyfödd Laholm - Fotograf Laholm gravid - Gravidbilder fotograf Laholm - Graviditesbilder Laholm fotograf - Familjefoton Laholm - Familjebilder Laholm - Familjefotograf i Laholm - Djurfotograf i Laholm - Fotograf Laholm - Fotograf bröllop Laholm - Bröllopsfotograf Laholm Fotograf i Malmö - Bröllopsfotograf i Malmö - Barnfotograf i Malmö - Nyfödd-bilder Malmö - nyfödd-fotograf Malmö - bebisfotograf Malmö - Fotograf nyfödd Malmö - Fotograf Malmö gravid - Gravidbilder fotograf Malmö - Graviditesbilder Malmö fotograf - Familjefoton Malmö - Familjebilder Malmö - Familjefotograf i Malmö - Djurfotograf i Malmö - Fotograf Malmö - Fotograf bröllop Malmö - Bröllopsfotograf Malmö