Koh Samui

Nu är vi framme på Koh Samui. Resan hit gick rätt fort, när vi väl kom iväg. Vi skulle bli upphämtade av en minibuss vid 10, för att ta en stor buss vid halv 11. Kvart i 11 kom minibussen och hämtade oss så istället fick vi ta en buss kl 12... ACn på bussen sög, så man frös absolut inte. Men jag lyckades ändå sova nästan hela bussresan, och båten gick också rätt fort. Har laddat ner en jätterolig ljudbok som heter "Sagor för barn över 18 år" som är asrolig. Folk måste tro att jag är dum i huvudet som sitter och skrattar för mig själv hela tiden.

I alla fall, medans vi väntade på båten blev våra planer för strand och hotell ändrade och vi bor nu i ett hotellrum på Chaweng Beach som är den längsta stranden och näst största staden här på Koh Samui.

Hotellet är väl mer eller mindre av lyxigare variant, men standardrummet vi bor i är väl inte direkt högklassigt.
Vi betalar runt 450 kr för två nätter här, lite dyrt kankse för detta rummet, men hotellet ligger precis vid stranden, här finns pool, frukost ingår och gratis trådlöst internet så helt okej ändå. Staden är som sagt galet stor, eller inte egentligen, men den största vi varit i här i Thailand i alla fall så vi tycker den är stor.

Här finns miljontals med stånd, fina butiker, shoppingcenter, barer, restauranger och ja, fullt ös helt enkelt. Men, klockan är halv 11 och vi ligger på hotellrummet. haha. Roligare resesällskap hade ju inte varit fel ;)

Har inte tagit några bilder idag, så det kan jag tyvärr inte bjuda på. Kom också på idag när jag kollade igenom alla bilder att jag knappt tagit några "fotografiska fina bilder" utan bara massa semesterbilder. Åh, detta året ville jag ju fånga landet Thailand på bild... Men jag har ju några dagar kvar, får se om jag lyckas :)

Imorgon blir det beachen och steka steka, hoppas den är lika fin som alla säger!

puss & godnatt!


Postat av: Fredina

Jag svarar på din komentar här! :) Den bilden tog min pojkvän bara sådär så de hade inget med modelljobbet att göra :) Kul att du gillade den! Du får gärna fota mig nåndag, de hade varit skitkul! Kram

2010-03-14 @ 17:48:09
URL: http://frediina.blogg.se/
Postat av: Erika

Tycker om det du skrev! Skojigt att se lite schyssta saker och inte bara det vanliga sakerna som man kan läsa om hela tiden. ;)


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?


RSS 2.0


Fotograf i Halmstad - Bröllopsfotograf i Halmstad - Barnfotograf i Halmstad - Nyfödd-bilder halmstad - nyfödd-fotograf Halmstad - bebisfotograf Halmstad - Fotograf nyfödd Halmstad - Fotograf Halmstad gravid - Gravidbilder fotograf Halmstad - Graviditesbilder Halmstad fotograf - Familjefoton Halmstad - Familjebilder Halmstad - Familjefotograf i Halmstad - Djurfotograf i Halmstad - Fotograf Halmstad - Fotograf bröllop Halmstad - Bröllopsfotograf Halmstad - Fotograf i Laholm - Bröllopsfotograf i Laholm - Barnfotograf i Laholm - Nyfödd-bilder Laholm - nyfödd-fotograf Laholm - bebisfotograf Laholm - Fotograf nyfödd Laholm - Fotograf Laholm gravid - Gravidbilder fotograf Laholm - Graviditesbilder Laholm fotograf - Familjefoton Laholm - Familjebilder Laholm - Familjefotograf i Laholm - Djurfotograf i Laholm - Fotograf Laholm - Fotograf bröllop Laholm - Bröllopsfotograf Laholm Fotograf i Malmö - Bröllopsfotograf i Malmö - Barnfotograf i Malmö - Nyfödd-bilder Malmö - nyfödd-fotograf Malmö - bebisfotograf Malmö - Fotograf nyfödd Malmö - Fotograf Malmö gravid - Gravidbilder fotograf Malmö - Graviditesbilder Malmö fotograf - Familjefoton Malmö - Familjebilder Malmö - Familjefotograf i Malmö - Djurfotograf i Malmö - Fotograf Malmö - Fotograf bröllop Malmö - Bröllopsfotograf Malmö