Glänninge sjö

Det händer mycket roligt just nu!

Igår var jag i Laholm och fotade två söta tvillingsystrar. Kallt som attan var det! Men dom var tappra och stod ut...
Om jag får deras tillåtelse kommer såklart några bilder upp här på bloggen.

Annars så har jag massor av bokningar nu i november, och första bröllopsbokningen för nästa år trillade in igår. KUL!
Har även fått ett gäng förfrågningar på bröllop, så det är bara att hålla tummarna för att dom bokar!

Här var vi och fotade igår. Glänninge sjö.


Postat av: JSwalander

sv. tack, kul att du tycker om de :)

2010-11-12 @ 09:33:04
URL: http://jswalander.blogg.se/
Postat av: Fotograf Matilda Bäcker

Sv: Intressant fråga du ställer. Jag tror det kan vara så att många inte förstår att bilden inte är färdig direkt i kameran. Försök förklara för dem att du fotograferar i raw-format (vilket jag förmodar att du gör) och att filen är just rå. Det innebär att den måste gå genom bildbehandlingsprogrammet för att bli färdig. Försök också förklara att fotografi är en konstform och att du sätter din personliga prägel på bilderna genom att bearbeta dem i ett bildbehandlingsprogram. Jag brukar jämföra bildbehandling med makeup. Man förskönar det redan vackra.

När det gäller att få gratis bilder låter det ju bara korkat att kräva det av dig, du säljer en tjänst precis som vilket annat företag som helst, det kostar att anställa folk till olika saker, så är det. Tror knappast de begär gratis mat från cateringfirman..

Stå på dig!

2010-11-12 @ 11:54:29
URL: http://matildabacker.blogg.se/
Postat av: Fotograf Sara Marklund

Svar: Hej hej!



Först och främst så lämnar jag aldrig ut oredigerade bilder, aldrig! Eftersom att jag fotar i RAW-format så går det inte undvika att bilderna blir lite grådaskiga i färgen. Jag vill inte att sånna bilden ska synas varken på internet eller i privat bruk, vilket är rätt förståeligt.



Jag har haft turen att alla mina kunder har förstått, när jag gör betaljobb så får kunden alltid se det redigerade resultatet, och utifrån det välja vilka bilder som ska köpas.



Det är ju en självklarhet att man betalar för de tjänsterna man köper (tycker jag i alla fall). När kunderna bokar mig så ser dom jn mina prislistor på hemsidan och när jag skickar så att dom kan välja bilder skickar jag även med alla prislistor en gång till, så att dom förstår att det är det som gäller.



Lustigt att folk ska bli sura? Jag menar, CD-skivor i bra kvalitét är ju inte helt gratis + att jag alltid gör framsidor till mina omslag (använder mig utav DVD-fodral).



Direkt när du skrev detta till mig så fick jag en jämförelse i huvudet, tänk om man skulle gå till affären och veckohandla, sen kommer man till kassan och blir sur när man ser hur mycket det kommer kosta? Det funkar inte riktigt så.



Det gäller bara att förklara för dom vad som gäller. Fotograferingen är ju ditt yrke och du måste få ditt företag att gå runt lixom!



Kram!

2010-11-12 @ 14:24:30
URL: http://saraamarklund.blogg.se/
Postat av: fotograf ottilia lindell

Fin omgivning!



Svar: Jag fick chansen att fotografera Lisa för att hon behövde nya portfoliobilder och jag passande nog hörde av mig och undrade om hon var intresserad av en plåtning i samma veva.

2010-11-12 @ 19:16:52
URL: http://lindellottilia.se
Postat av: Fotograf Sara Marklund

Svar: Du får jättegärna adda mig på MSN så kan vi prata mer om detta :-) [email protected]

2010-11-12 @ 22:58:16
URL: http://saraamarklund.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?


RSS 2.0


Fotograf i Halmstad - Bröllopsfotograf i Halmstad - Barnfotograf i Halmstad - Nyfödd-bilder halmstad - nyfödd-fotograf Halmstad - bebisfotograf Halmstad - Fotograf nyfödd Halmstad - Fotograf Halmstad gravid - Gravidbilder fotograf Halmstad - Graviditesbilder Halmstad fotograf - Familjefoton Halmstad - Familjebilder Halmstad - Familjefotograf i Halmstad - Djurfotograf i Halmstad - Fotograf Halmstad - Fotograf bröllop Halmstad - Bröllopsfotograf Halmstad - Fotograf i Laholm - Bröllopsfotograf i Laholm - Barnfotograf i Laholm - Nyfödd-bilder Laholm - nyfödd-fotograf Laholm - bebisfotograf Laholm - Fotograf nyfödd Laholm - Fotograf Laholm gravid - Gravidbilder fotograf Laholm - Graviditesbilder Laholm fotograf - Familjefoton Laholm - Familjebilder Laholm - Familjefotograf i Laholm - Djurfotograf i Laholm - Fotograf Laholm - Fotograf bröllop Laholm - Bröllopsfotograf Laholm Fotograf i Malmö - Bröllopsfotograf i Malmö - Barnfotograf i Malmö - Nyfödd-bilder Malmö - nyfödd-fotograf Malmö - bebisfotograf Malmö - Fotograf nyfödd Malmö - Fotograf Malmö gravid - Gravidbilder fotograf Malmö - Graviditesbilder Malmö fotograf - Familjefoton Malmö - Familjebilder Malmö - Familjefotograf i Malmö - Djurfotograf i Malmö - Fotograf Malmö - Fotograf bröllop Malmö - Bröllopsfotograf Malmö