Linda & Fredrik | | |

Linda & Fredrik 21/8-10
haha tycker denna bilden är klockren! (Den är inte arrangerad, utan en äkta "fånga ögonblicket-bild")










Del 1
Del 2


Postat av: J e n [fotografi] - Hobbyfotograf i Västervik

Haha, ja första bilden va verkligen rolig! =)



sv; Oj, tack så jättemkt för att du tar dig tid att svara så utförligt =) Alltid roligt med långa kommentarer =)



Ja det där med skärpan blir jag väldigt knäpp på alltså. Nej det är inte riktig suddighet för mig heller, ingen rörelseoskärpa liksom.. mer nåt mellanting av suddighet och brus. Speciellt då när jag tar på håll (hel- och halvkropps). Ibland är kameran (eller vad det nu beror på) helt dum också och lägger skärpan mitt i bilden trots att jag fokuserat på ögonen och sen komponerat om bilden. Är det något du haft problem med? Inte så att den tappar fokus alltså för då blir ju hela bilden suddig, det e som att den fokuserar om fast jag inte märker det (förren jag ser bilderna i datorn och blir helt galen!).



Oj, ja det lät väldigt krångligt det där. Du tror inte att jag bara kan boka en tid på Skatteverket och få hjälp med att fylla i den och samtidigt ställa alla mina frågor jag har? Kostar det inte att gå till en revisor? Jag fattar verkligen inte varför man måste veta innan vad man kommer tjäna. Fattar inte varför man inte bara kan ansöka om den när man bestämt sig för att satsa och sen liksom efter varje månad redovisa.. gah, att det ska va så komplicerat ju!



Ja du, när kan man kalla sig fotograf? Jag håller med dig till viss del. Dock känner jag nog att jag vill börja ta betalt innan jag kallar mig fotograf. Där med behöver jag inte haft mitt första betaljobb, men så fort jag tänker ta betalt kommer jag nog ändra :) För då vill man ju marknadsföra sig som just fotograf och inte hobbyfotograf. Har man företag är det ju ingen hobby längre! Det är ju iofs mer än en hobby nu med.. ah, svårt det där! Har hört en del som tycker man ska vara mer erfaren innan man kallar sig det. Men va fasen, har man företag, fotograferar folk man inte känner och tar betalt för det, vad är man då om inte fotograf =)



Va rolig du är som inte kallar dig fotograf om nån frågar =) Det får du ju börja göra, det är ju marknadsföring det med =)=) Hur mkt jobb har dy ungefär?



Tack för dina svar, hoppas du orkar svara igen ;)



Kramar!

2010-09-20 @ 15:49:58
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: JSwalander - Fotoblogg

Sv. Tack så jätte mycket :) Det är en tollare :)

2010-09-20 @ 18:54:58
URL: http://jswalander.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?


RSS 2.0


Fotograf i Halmstad - Bröllopsfotograf i Halmstad - Barnfotograf i Halmstad - Nyfödd-bilder halmstad - nyfödd-fotograf Halmstad - bebisfotograf Halmstad - Fotograf nyfödd Halmstad - Fotograf Halmstad gravid - Gravidbilder fotograf Halmstad - Graviditesbilder Halmstad fotograf - Familjefoton Halmstad - Familjebilder Halmstad - Familjefotograf i Halmstad - Djurfotograf i Halmstad - Fotograf Halmstad - Fotograf bröllop Halmstad - Bröllopsfotograf Halmstad - Fotograf i Laholm - Bröllopsfotograf i Laholm - Barnfotograf i Laholm - Nyfödd-bilder Laholm - nyfödd-fotograf Laholm - bebisfotograf Laholm - Fotograf nyfödd Laholm - Fotograf Laholm gravid - Gravidbilder fotograf Laholm - Graviditesbilder Laholm fotograf - Familjefoton Laholm - Familjebilder Laholm - Familjefotograf i Laholm - Djurfotograf i Laholm - Fotograf Laholm - Fotograf bröllop Laholm - Bröllopsfotograf Laholm Fotograf i Malmö - Bröllopsfotograf i Malmö - Barnfotograf i Malmö - Nyfödd-bilder Malmö - nyfödd-fotograf Malmö - bebisfotograf Malmö - Fotograf nyfödd Malmö - Fotograf Malmö gravid - Gravidbilder fotograf Malmö - Graviditesbilder Malmö fotograf - Familjefoton Malmö - Familjebilder Malmö - Familjefotograf i Malmö - Djurfotograf i Malmö - Fotograf Malmö - Fotograf bröllop Malmö - Bröllopsfotograf Malmö