Koh Samui - Chaweng Beach


Imorse gick vi upp vid 9 och gjorde oss redo för en dag på stranden. Efter frukosten, som består av 2 rostade mackor, juice och the, tog vi två steg och sen kände vi en otroligt mjuk och vit sand under fötterna.

Vårt hotell ligger alltså verkligen mitt på stranden, och den är hur mysig som helst. Dock kunde vattnet varit lite finare, men jag antar att det är bara för att vi är här nu som det är skitigt. Så har det ju varit överallt där vi varit typ... Världens finaste vattnet har sett ut som ett träsk i sverige typ. haha.



Vi spenderade i alla fall dagen på stranden med att sola, bada, spela volleyboll i vattnet och lyssna på ljudböcker.
Till lunch blev det favoriten grillade majskolvar och vi provade även på att dricka en kokosnöt. Eller ja, kokosnötsmjölk eller va det heter. Det smakade inte så mycket men var friskt och gott på nått sett ändå tycker jag. Tim gillade det inte alls... Han vi köpte det av skickade även med typ "kokosnöts-sticks" eller vad man ska kalla det.. Typ torkad kokos utskuren i långa bitar, asgott att sitta och knappra på.

Efter många timmar på stranden passade vi såklart på att utnyttja poolen också, och plaskade runt där en timme. Vid halv 6 tyckte vi det fick räcka med sol & bad för idag och gick upp och duschade och sådär.



Nu har vi precis kommit tillbaka från stan. Åt middag på nån liten avsides restaurang, typ den ända med normala priser. Jag åt kycklingspett med jordnötsås & ris, och Tim åt soppa igen. Har tyvärr inga matbilder idag eftersom jag visst inte fick med mig kameran, men jag tror ni överlever. hahah.

Vi bokade en natt till här på hotellet också, så nu är vi kvar här till på onsdag i alla fall.

Förresten, typ andra dagen här i Thailand när vi snorklade råkade jag sparka i min fot i typ en sten och skrapade upp ovansidan på foten, det har vägrat läka och bara varat, men nu äntligen är det bra. Så idag lyckades jag såklart trampa på en vass snäcka/glasbit/nått och skar upp ett litet sår under foten. Vafan! Varför ska allt hända mig?! Hoppas inte jag får blodförgitfning och dör...

Och när vi ändå är igång kan jag ju även berätta att på natten efter vi ätit den där stora buffen i Ao Nang hade jag så jävla ont i maggen. Jag har aldrig ont i maggen, detta va typ första gången någonsin. Antar att det var typ magknip för det typ hög till då och då och gjorde så jävla ont. Igår trodde jag första att det gått över, men så fort jag åt nånting börja det hugga igen. Men nu är det bra igen, eller i alla fall bättre.

haha såå, nog gnällt. Nu ska vi kolla på film sen sova :)



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?


RSS 2.0


Fotograf i Halmstad - Bröllopsfotograf i Halmstad - Barnfotograf i Halmstad - Nyfödd-bilder halmstad - nyfödd-fotograf Halmstad - bebisfotograf Halmstad - Fotograf nyfödd Halmstad - Fotograf Halmstad gravid - Gravidbilder fotograf Halmstad - Graviditesbilder Halmstad fotograf - Familjefoton Halmstad - Familjebilder Halmstad - Familjefotograf i Halmstad - Djurfotograf i Halmstad - Fotograf Halmstad - Fotograf bröllop Halmstad - Bröllopsfotograf Halmstad - Fotograf i Laholm - Bröllopsfotograf i Laholm - Barnfotograf i Laholm - Nyfödd-bilder Laholm - nyfödd-fotograf Laholm - bebisfotograf Laholm - Fotograf nyfödd Laholm - Fotograf Laholm gravid - Gravidbilder fotograf Laholm - Graviditesbilder Laholm fotograf - Familjefoton Laholm - Familjebilder Laholm - Familjefotograf i Laholm - Djurfotograf i Laholm - Fotograf Laholm - Fotograf bröllop Laholm - Bröllopsfotograf Laholm Fotograf i Malmö - Bröllopsfotograf i Malmö - Barnfotograf i Malmö - Nyfödd-bilder Malmö - nyfödd-fotograf Malmö - bebisfotograf Malmö - Fotograf nyfödd Malmö - Fotograf Malmö gravid - Gravidbilder fotograf Malmö - Graviditesbilder Malmö fotograf - Familjefoton Malmö - Familjebilder Malmö - Familjefotograf i Malmö - Djurfotograf i Malmö - Fotograf Malmö - Fotograf bröllop Malmö - Bröllopsfotograf Malmö