Djungel trip

Idag har vi som sagt varit på en liten djungeltur... Vet inte riktigt om man kan kalla det för det, men ja..
Det hela började med lite kaos... När vi hade kommit halvvägs visade det sig att vi inte skulle göra samma sak som de 2 andra i minibussen och att dom alltså var påväg mot helt fel håll. Vi vänder och kör tillbaka igen hem till en av guiderna, där jag & Tim får hoppa av och sen tar vi hans privata galet snygga bil och kör tillbaka den långa vägen ännu en gång.



En och en halvtimme efter att vi hoppade in i bussen är vi framme vid elefantridningen. Enligt broshyren var det en timmes elfantridning i djungeln, genom vatten och sånt men det såg vi i alla fall inget av... I 15-20 minuter fick vi rida runt på en liten bana inne bland lite träd. Hmmm, spännande.. Inte.
I början var både jag och Tim livrädda och så fort elefanten gjorde en lite oväntad rörelse tänkte vi att nu dör vi. Men icke! Tillsist blev vi lite mer avslapnade och Tim satt till och med på Elfantens huvud/nacke och red. Jag var dock inte lika modig och höll mig på säker plats i "stolen" istället.



När vi ridit klar köpte vi några bananer och matade elefanten. Den blev nog glad :)


Efter elefantturen åkte vi vidare till "Emerald pool" som ja, helt enkelt var en pool. Inte en byggd pool då utan som formats av naturen, en källa kanske man kan kalla det.
Det var gött att bada i sötvatten efter allt detta saltvatten och man slapp bli halvt blind bara för att man fick lite vatten i ögat.
Det skulle finnas en pool till, som vi fattade det som skulle vara 15 meter djup. Vi började gå mot den, men när vi inte sett skymten av den på typ 10 minuter bestämde vi oss för att gå tillbaka igen.




Sen var det dags för lunch. Inte heller på samma ställe som broshyren utlovade, men det var gott ändå, så skitsamma. Vi fick ris med kyckling och kokosnötsås typ, och fritetade räkor. Det tyckte jag va kul, dom lyckades pricka in det som vi typ brukar beställa. Så vi var nöjda och glada.

Efter maten gick vi typ 200 meter ut i djungeln och sen kom vi fram till ett vattenfall. Vattnet i fallet var 40-42 grader varmt, stenarna i fallet var typ utformade som små mini pooler eller vad man ska kalla det, där det var asskönt att sitta. För en gångs skull kändes luften kall och svalkande. Nedanför i "sjön" där vattnet landade var det bara typ  25 grader. konstigt!


Runt om fallet berättade han att det fanns små sjöar/pooler med ca 50 grader varmt vatten. Det var så varmt att det typ "fräste" upp precis som små vulkaner eller nått så där fick man bara bada fötterna.

Jag har sagt det innan, men jag säger det igen. Allting är så häftigt, så fint och ja.. Detta är bara något man måste se själv med egna ögon. Efter många försök att fånga vattenfallet på bild gav jag upp, för en bild kan inte återskapa verkligheten ens till hälften.

Sista stoppet blev Tiger templet eller Tiger Cave som är dess riktiga namn. Varken jag eller Tim är väl så mycket för tempel, men det kan väl ändå vara kul att se kanske.
Vi började med att gå upp för en låååång trappa och sen ner för en lika lång. Detta var dock en korta vägen, det fanns en annan som var över 1000 trappsteg...
När vi kom ner för trappen blev vi omringade av en miljon apor. Det var apor överallt, dom svingade och klättrade i träden runt omkring oss, de sprang framför våra fötter och satt på stenar jämte oss. Var man än tittade såg man en apa.



Vi gick runt och kollade lite... Vår guide var inte världens bästa på engelska så man fattade bara hälften, men det var intressant att se. Men när han frågade hur länge vi ville ha på egen hand sa vi att vi kunde åka hem direkt. SÅ intressant var det inte. haha.

I sånna här små stugor bodde munkarna...   Ett över tusen år gammalt träd


Ja... Man kan väl inte kalla det djungeltripp direkt, men vi är ändå nöjda med dagen. Men lite besvikna blev vi faktiskt över det där med elefantridningen, hade den vatt som vi förväntat oss hade allt varit tipp topp.

Nu ikväll har vi gått och kollat lite igen... Jag gick tillbaka med mitt armband och hon fixade det. Vilken tur! Tim köpte ännu ett par shorts, men jag håller mig lugn. Jag hittade ett par assnygga skor, men jag provade bara dom sen satte jag tillbaka dom på hyllan igen. Jag är lite stolt över mig själv faktiskt! Tim blir sur över att jag har mer pengar än honom hela tiden, kan ju bero på att jag inte köper allt skit jag ser. hohoho. Låter inte riktigt som mig va?

I alla fall, till "middag" idag blev det en varsin baugette på Subway. Varför har vi inte det i Halmstad?! Så sjukt gott!
Efter maten pratade jag lite med mamma på skype, och Linus & Felicia på msn. Innan idag pratade jag med Sandra också så nu är den lilla gnuttan av hemlängtan borta igen, så nu kan jag stanna några veckor till. heheh.

Nu är vi mätta, belåtna och trötta efter en jobbig dag i djungeln ;)

Så, godisnattis!


Postat av: sussi

dem där vattenfallen kan väl ändå inte vara bättre än kvarnfallet, jo det ser underbart ut till o med jag hade badat där.

2010-03-12 @ 18:01:10

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?


RSS 2.0


Fotograf i Halmstad - Bröllopsfotograf i Halmstad - Barnfotograf i Halmstad - Nyfödd-bilder halmstad - nyfödd-fotograf Halmstad - bebisfotograf Halmstad - Fotograf nyfödd Halmstad - Fotograf Halmstad gravid - Gravidbilder fotograf Halmstad - Graviditesbilder Halmstad fotograf - Familjefoton Halmstad - Familjebilder Halmstad - Familjefotograf i Halmstad - Djurfotograf i Halmstad - Fotograf Halmstad - Fotograf bröllop Halmstad - Bröllopsfotograf Halmstad - Fotograf i Laholm - Bröllopsfotograf i Laholm - Barnfotograf i Laholm - Nyfödd-bilder Laholm - nyfödd-fotograf Laholm - bebisfotograf Laholm - Fotograf nyfödd Laholm - Fotograf Laholm gravid - Gravidbilder fotograf Laholm - Graviditesbilder Laholm fotograf - Familjefoton Laholm - Familjebilder Laholm - Familjefotograf i Laholm - Djurfotograf i Laholm - Fotograf Laholm - Fotograf bröllop Laholm - Bröllopsfotograf Laholm Fotograf i Malmö - Bröllopsfotograf i Malmö - Barnfotograf i Malmö - Nyfödd-bilder Malmö - nyfödd-fotograf Malmö - bebisfotograf Malmö - Fotograf nyfödd Malmö - Fotograf Malmö gravid - Gravidbilder fotograf Malmö - Graviditesbilder Malmö fotograf - Familjefoton Malmö - Familjebilder Malmö - Familjefotograf i Malmö - Djurfotograf i Malmö - Fotograf Malmö - Fotograf bröllop Malmö - Bröllopsfotograf Malmö