Ao Nang - Railay Beach 12/3

Imorse tog vi lite "sovmorgon". Vid halv 10 gick vi ner och käkade frukost.

Vill ni veta en rolig sak? Jag & Tim är dom ända gästerna på hotellet, hahah. Jag tycker det är asroligt.
Tanten som äger det tar hand om oss precis som en mormor, och det känns typ som om vi bor hemma hos dom. Hon frågar hela tiden
var vi ska, och vad vi ska göra och sånt. haha så söt!

Efter frukosten tog vi en moppetaxi ner till stranden, det tar typ bara 10-15 minuter att gå, men är man lat så är man. För 5 spänn var kan man väl unna sig all vardagslyx man kan få tycker jag.

Ao Nang stranden är som sagt inte så fin, så vi gjorde som alla andra och ställde oss i kö för att köpa biljett till en longtailbåt till nån av dom andra stränderna runt omkring.
Vi hade dock inte en aning om vilken vi skulle välja, eller hur det funkade. Men som tur var kom en trevlig liten svensk dam och hjälpte oss. Vi bestämde oss för att åka till samma strand som henne och hon var så hjälpsam så, precis som en mamma. Frågade om vi hade smörjt in oss ordentligt och om vi hade vatten med oss. Här finns det gott om snälla människor :)

Railay Beach, som vi hamnade på, var väl inte världens finaste strand, och det var inte direkt så att ögonen ramlade ur. Men helt okej. Den lilla damen var dock nöjd och sa hela tiden att här skulle hon simma. haha. Vi gick en bra bit längs stranden innan hon tillsist hittade en plats där hon ville ligga, jag & tim passade då på att tacka för hjälpen sen smita vidare och lägga oss en bit där ifrån. Hon var här helt ensam, så lite elakt kanske men vafan hon får väl hitta nån i sin egen ålder att hänga med.



Jag solade ryggen för första gången på denna resan och den är nu lite lätt röd. Men skit i det, den är brun också. Vattnet var kallt, och inte sådär jättefint men vi badade ändå. Tim sa att ja, nu har vi skuppit det som sticker på ett tag. Dock glömde han "ta i trä" och nästa gång vi gick ner och badade stack det som fan. haha.
Men vi badade och solade ändå. Till lunch blev det grillade majs som vi inte ätit sen phuket. gott gott! Två majs, två vatten och en cola kostade 230 bath, vilket är ca 57 svenska kr. Sjukt dyrt! Men men.. Sånt är det!

Först 40 kr fick jag även mina fötter skrubbade. Yay, som hon hette tyckte absolut att det var nödvändigt och när hon började klämma på mina fötter kunde jag inte tacka nej. Dock var det ju ingen massage jag fick, utan hon skrubbade bort allt det hårda på fötterna, som jag tydligen hade mycket av. När hon var klar låg det högar med gul/grön/brun hud typ från alla barfota somrar m.m. ÄCKLIGT! Sånt borde man nog göra oftare. Nu är i alla fall mina fötter mjuka och lena precis som ett par bebisfötter.  

Vi åkte hem från stranden vid halv 4, och bär vi kom tillbaka gick vi och hämtade vår tvätt, och sen gick vi och handlade en massa skit. Kakor, chips, choklad och läsk. hahah. Men är man på semester så är man.

Nu ikväll har vi varit och ätit en stor buffé på ett ställe som heter Bernie's. För 62 svkr fick man äta hur mycket man ville. Där var mest thaimat med även pommes, potatismos och massa grillat kött. Dock åt jag bara massa ris, kycklinggrytor och wokade nudlar. Alltså bara thaimat. Efter maten fick man äta hur mycket frukt och glass man ville och jag åt tills jag trodde magen skulle sprängas. hahah.



Nu ligger vi bara här hemma på hotellet, mätta & belåtna... Snart dags att sova. Imorgon ska vi upp med tuppen igen och ut på båtutflykt.


Postat av: Sussi

Nok o Mats var här o hon blev impad av bilderna hon ska åka hem 20 april o vill ha Mats med sig, men han tvekar..dåligt, iallafall dem där snopparna förklarade hon vad det betydde för buddhisterna, om du inte visste.. så kan jag berätta sen. Vi har varit på mc-mässa i halmstad jag har köpt full utstyrsel. Puss o Kram Längtar efter er men önskar er allt gott Mamma

2010-03-14 @ 00:06:54

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?


RSS 2.0


Fotograf i Halmstad - Bröllopsfotograf i Halmstad - Barnfotograf i Halmstad - Nyfödd-bilder halmstad - nyfödd-fotograf Halmstad - bebisfotograf Halmstad - Fotograf nyfödd Halmstad - Fotograf Halmstad gravid - Gravidbilder fotograf Halmstad - Graviditesbilder Halmstad fotograf - Familjefoton Halmstad - Familjebilder Halmstad - Familjefotograf i Halmstad - Djurfotograf i Halmstad - Fotograf Halmstad - Fotograf bröllop Halmstad - Bröllopsfotograf Halmstad - Fotograf i Laholm - Bröllopsfotograf i Laholm - Barnfotograf i Laholm - Nyfödd-bilder Laholm - nyfödd-fotograf Laholm - bebisfotograf Laholm - Fotograf nyfödd Laholm - Fotograf Laholm gravid - Gravidbilder fotograf Laholm - Graviditesbilder Laholm fotograf - Familjefoton Laholm - Familjebilder Laholm - Familjefotograf i Laholm - Djurfotograf i Laholm - Fotograf Laholm - Fotograf bröllop Laholm - Bröllopsfotograf Laholm Fotograf i Malmö - Bröllopsfotograf i Malmö - Barnfotograf i Malmö - Nyfödd-bilder Malmö - nyfödd-fotograf Malmö - bebisfotograf Malmö - Fotograf nyfödd Malmö - Fotograf Malmö gravid - Gravidbilder fotograf Malmö - Graviditesbilder Malmö fotograf - Familjefoton Malmö - Familjebilder Malmö - Familjefotograf i Malmö - Djurfotograf i Malmö - Fotograf Malmö - Fotograf bröllop Malmö - Bröllopsfotograf Malmö