Läsarfråga hos Emelie Ohlsson

Jag har haft lite problem med att folk som köpt bilder av mig i efterhand har redigerat sina bilder själva och sen lagt upp på t.ex. blogg och facebook.
Det är självklart inte okej! Jag har ju lagt ner mycket tid på att redigera dom i min stil och för att få den känslan jag vill ha på bilderna.

Eftersom jag var lite osäker på om jag hade rätt i det här med redigering frågade jag Emelie Ohlsson, som för övrigt har skrivit ett jättebra inlägg om upphovsrättslagen.

Kikade precis in på Emelies blogg och såg att hon hade tagit upp, och besvarat min fråga.

Hon tipsade om att jag skulle gå in på sfoto.se och kolla efter olika avtalsmallar, där det står klart och tydligt vad som gäller bilderna, och som då kunderna får skriva på innan fotograferingen. Sagt och gjort!
Där fanns massor utav bra och använda bara mallar både till avtal och fakturor m.m.

Så, inför nästa jobb kommer jag definitivt använda mig av ett avtal så det inte blir några fler missförstånd!





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?


RSS 2.0


Fotograf i Halmstad - Bröllopsfotograf i Halmstad - Barnfotograf i Halmstad - Nyfödd-bilder halmstad - nyfödd-fotograf Halmstad - bebisfotograf Halmstad - Fotograf nyfödd Halmstad - Fotograf Halmstad gravid - Gravidbilder fotograf Halmstad - Graviditesbilder Halmstad fotograf - Familjefoton Halmstad - Familjebilder Halmstad - Familjefotograf i Halmstad - Djurfotograf i Halmstad - Fotograf Halmstad - Fotograf bröllop Halmstad - Bröllopsfotograf Halmstad - Fotograf i Laholm - Bröllopsfotograf i Laholm - Barnfotograf i Laholm - Nyfödd-bilder Laholm - nyfödd-fotograf Laholm - bebisfotograf Laholm - Fotograf nyfödd Laholm - Fotograf Laholm gravid - Gravidbilder fotograf Laholm - Graviditesbilder Laholm fotograf - Familjefoton Laholm - Familjebilder Laholm - Familjefotograf i Laholm - Djurfotograf i Laholm - Fotograf Laholm - Fotograf bröllop Laholm - Bröllopsfotograf Laholm Fotograf i Malmö - Bröllopsfotograf i Malmö - Barnfotograf i Malmö - Nyfödd-bilder Malmö - nyfödd-fotograf Malmö - bebisfotograf Malmö - Fotograf nyfödd Malmö - Fotograf Malmö gravid - Gravidbilder fotograf Malmö - Graviditesbilder Malmö fotograf - Familjefoton Malmö - Familjebilder Malmö - Familjefotograf i Malmö - Djurfotograf i Malmö - Fotograf Malmö - Fotograf bröllop Malmö - Bröllopsfotograf Malmö